Tradicionalno pripremljena usoljena riba u morskoj soli

Inćuni i sardele u morskoj soli Karagunis pripremljeni su na način koji su koristili stari Grci, kako bi sačuvali ribu što duže u jestivom stanju. Ovaj  veoma star proces konzerviranja ribe koristi se i u današnje vreme za pripremu sardela i inćuna, kao specijalan i delikatesni proizvod. Sardele i inćuni Karagunis su u potpunosti bez aditiva.

Pre upotrebe, ribu je potrebno dobro oprati kako bi se uklonila sva morska so, a preporučuje se da se riba prelije maslinovim uljem i balzamiko sirćetom, kako bi ukus bio potpuniji. Inćuni, u poređenju sa sardelama, imaju intenzivniji ukus i zbog toga kulinarski entuzijasti dodaju male količine inćuna u jela, kako ne bi prevladali ukus drugih sastojaka.

 

Iako su ove ribe male, bogate su hranljivim sastojcima i njihova konzimacija donosi mnoge prednosti. Sadrže zdrave masne kiseline, proteine, vitamine B, kalijum, gvožđe, kalcijum, fosfor, vitamin D…

Jedne od brojnih prednosti konzuimiranja sardela i inćuna su:

 

Smanjenje rizika od kardiovaskularnih bolesti

 

Ove vrste riba sadrže velike količine omega-3 masnih kiselina, zdravih nezasićenih masti koje pomažu u sprečavanju upala i kardiovaskularnih bolesti. Takođe, velike količine esencijalnih minerala poput kalcijuma i magnezijuma regulišu krvni pritisak i cirkulaciju. Niacin, poznatiji kao vitamin B3, doprinosi snižavanju holesterola i triglicerida.

Dobro za zdravlje kostiju

 

Kalcijum, magnezijum i fosfor koji se nalaze u inćinima i sardelama pomažu telu da održava i poboljšava zdravlje i rast kostiju. Konzumiranje ovih riba se naročito  preporučuje osobama koje treniraju.

Blagotvorno za metabolizam i obnavljanje tkiva

 

Obilje proteina koje ove ove ribe sadrže pogoduju normalnom radu metabolizma i obnavljanju tkiva. Proteini pomažu u pokretanju isceljujućih procesa u telu, a naročito kada je prisutna povreda.

Pomažu u gubitku telesne težine

 

Ove ribe karakteristične su po tome što imaju malo kalorija i puno belančevina. Visoke količine belančevina daju osjećaj sitosti i istovremeno ograničavaju unos kalorija. Takođe, belančevine iz ribe se mnogo lakše vare i bolje apsorbuju kao hranljive materije.

Scroll to Top